Hur kan jag få hjälp med min krånglande dator?

På Kanelbullen har vi på måndagar några medlemmar som ger support åt medlemmar som kommer med sina datorproblem. Är datorn bärbar tar man med den förstås. Gärna elsladden också.

Supportverksamheten betingar ett högre pris än det vanliga, men då är man också garanterad att få en insats av relativt kvalificerade personer. Dock kan vi förstås inte avhjälpa alla fel och brister, men vi försöker och lyckas tämligen ofta.

Det kan vara köbildning till supportpersonerna, så det är tillrådligt att ringa och boka en tid i förväg.

Mer om supportverksamheten hittar du på hemsidan. Klicka här.



Välkommen till

SeniorNet Södermalm

Kanelbullen, vårt Internetcafé, finns på Rosenlundsgatan 44A, dit alla seniorer är välkomna. Klicka här för våra öppettider.

Vår devis är “Seniorer lär seniorer IT” och det gör vi med kurser och dataträffar för våra medlemmar.

Medlemmar som önskar särskild hjälp med felsökning eller undervisning kan boka stöd på våra fasta supporttider eller på annan tid efter överenskommelse.

Med våra ca 1000 medlemmar är vi en av de största klubbarna i SeniorNet Sweden.

SeniorNet Sweden

Vår hemsida har vissa delar som använder s.k. kakor/cookies. Vill du veta mer om det, så klicka här.

Logga in på något SeniorNet-forum …

... för att t.ex ställa eller besvara en fråga i Datorbiten. Eller för att bara läsa inlägg.

Våra samarbetspartners

SeniorNet Sweden

som är vår moderorganisation.


Södermalms stadsdelsförvaltning, som hjälper oss bland annat med vår lokal, IT-cafét Kanelbullen


som också driver Tanto Seniorlokus där Kanelbullen är belägen



som stöder oss i vår kursverksamhet.



som ser till att våra datorer är säkrade mot virus och annat elände



som håller oss uppdaterade i IT-samhället och erbjuder rabatterad prenumeration för SeniorNets medlemmar


som förser klubbens datorer med Microsoft-program till lågpris