När vårt IT-café i Kanelbullen är öppet försöker våra stödpersoner hjälpa alla seniorer (55+) med sina IT-problem.
Bokad support på måndagar och torsdagar
Alla medlemmar kan boka kvalificerad support. Den ges i våra lokaler på måndagar och torsdagar.
Kontakta oss per mejl support@snso.se, ange ditt telefonnummer och berätta lite om vad saken gäller eller ring direkt (gärna SMS) om du vet vem du vill nå.
Björn Annell 0767 000 112 (bokning endast via telefon för måndag em)
Bengt Karlsson 073 516 71 68 (för måndag em)
Kjell Linde (för måndag fm)
sms till 070 856 04 62
mail kjell.linde@gmail.com
Ni kan träffas i våra lokaler, på telefon eller över Internet. Du kan få information om hur fjärrsupport av just din enhet går till av den som hjälper dig.
Vi driver Kanelbullens populära IT-café på Rosenlundsgatan 44A, där alla seniorer kan få hjälp av oss med sina digitala bekymmer.
Vissa åtgärder är (eller borde vara) så efterfrågade att vi erbjuder dem som särskilda stödpaket speciellt riktade till våra medlemmar.
Vår devis är “Seniorer lär seniorer IT” och det gör vi med kurser och dataträffar för våra medlemmar.
Medlemmar som har frågor eller önskar särskild hjälp med felsökning eller enskild undervisning kan få det genom vår tidsbokade support.
De som kan tänka sig att ge support, undervisa eller felsöka är mycket välkomna att bli medlemmar och höra av sig till info@snso.se. Det är en väldigt stimulerande, rolig och viktig uppgift!
Med våra ca 900 medlemmar är vi en av de största lokala föreningarna i SeniorNet Sweden som är vår riksorganisation.
Besök SeniorNet Sweden
SeniorNet Sweden erbjuder dig som är medlem att logga in och ställa frågor till hela föreningens IT-kunniga medlemmar i dess IT-forum.