Support

Har man en PC, surfplatta eller smartphone, så har man en dator och därmed också problem ibland. Tekniken krånglar, program är svårbegripliga och underliga frågor och erbjudanden dyker upp på skärmen då och då. Vi vill gärna hjälpa till och ge support i sådana situationer.

Direkt hjälp med närkontakt är tyvärr inte möjlig i dessa tider, utan den support vi erbjuder under Corona behöver ske på distans med t.ex. Telefon, Skype, Zoom, MS Snabbhjälp eller TeamViewer.

Support på distans

Vill du besöka vår digitala support med Zoom och få snabbhjälp?

Varje vecka träffas några av våra stödpersoner i ett Zoom-möte för att svara på frågor och hjälpa till med att lösa enklare problem. Mötet kallas Kanel Digital. Du är välkommen att delta med dina frågor. Läs mer här.

Vet du ungefär vad problemet är och vem du vill ha hjälp av?

Vi har ett flertal stödpersoner som är speciellt kunniga inom vissa områden. Känner du någon av dem eller har speciella frågor kan du vända dig direkt till dem. Klicka här för att se deras områden och kontaktuppgifter.

Vill du prata med någon om ett problem och om hur vi kan gå vidare för att lösa det?

Har du ett generellt problem eller behöver allmän hjälp med felsökning, kontakta då i stället support@snso.se eller telefonera (helst SMS) till:

  • Björn Annell 0767 000 112
  • Christian Ewerlöf 070 207 75 30
  • Rolf Gillemyr 073 140 31 30

Dessa tre kan lösa många problem själva men även ge uppdraget vidare till en lämplig person.

Vanliga frågor

Här på hemsidan finns en samling av de vanligaste frågorna vi får från våra medlemmar. Det kan hända att svaret faktiskt finns där, kolla gärna.

 


Välkommen till

SeniorNet Södermalm

Den 8:e december öppnar vi Kanel Digital för alla seniorer. Läs mer här!


Vår verksamhet sker nu via Internet, pga Corona. Kanelbullen, vårt populära Internetcafé på Rosenlundsgatan 44A vill vi återuppta så snart det är möjligt. Nu är det tyvärr stängt.

Vår devis är “Seniorer lär seniorer IT” och det gör vi med kurser och dataträffar för våra medlemmar.

Alla seniorer som har frågor eller önskar särskild hjälp med felsökning eller undervisning kan få det via Kanel Digital  (Zoom-möten) eller genom tidsbokad support (som endast är för medlemmar).

Medlemmar som kan tänka sig att ge support, undervisa eller felsöka är mycket välkomna att höra av sig till info@snso.se. Det är en väldigt stimulerande, rolig och viktig uppgift!

Med våra ca 1000 medlemmar är vi en av de största klubbarna i SeniorNet Sweden.

SeniorNet Sweden

Vår hemsida har vissa delar som använder s.k. kakor/cookies. Vill du veta mer om det, så klicka här.

Besök SeniorNet Swedens IT-forum

Här kan du som är medlem logga in och ställa frågor till hela föreningens IT-kunniga medlemmar. Forumdörren

Våra samarbetspartners

SeniorNet Sweden

som är vår moderorganisation.


Södermalms stadsdelsförvaltning, som hjälper oss bland annat med vår lokal, IT-cafét Kanelbullen


som också driver Tanto Seniorlokus där Kanelbullen är belägen



som är vår samarbetspartner för våra studiecirklar, kurser och dataträffar.



som ser till att våra datorer är säkrade mot virus och annat elände



som håller oss uppdaterade i IT-samhället och erbjuder rabatterad prenumeration för SeniorNets medlemmar


som förser klubbens datorer med Microsoft-program till lågpris

Top