Support

Har man en PC, surfplatta eller smartphone, så har man en dator och därmed också problem ibland. Tekniken krånglar, program är svårbegripliga. Underliga frågor och erbjudanden dyker upp på skärmen då och då. Vi vill gärna hjälpa till och ge support i sådana situationer.

Vi har samlat de vanligaste frågorna vi får från våra medlemmar på vår hemsida. Det kan hända att svaret faktiskt finns där, kolla gärna här först.  

Tre typer av support – drop-in, tidsbokad och på distans

Drop-in

När vårt IT-café Kanelbullen är öppet kan våra besökare ofta få hjälp med sina dataproblem av tjänstgörande stödpersoner – i den mån tid och förmåga medger – och utan särskild avgift. Lokalen är relativt liten, så det är möjligt att vi inte kan ta emot alla av smittskyddsskäl.

Tidsbokad support

Vi har en fast supporttid på måndagar. För att få boka denna behöver du vara medlem i SeniorNet. Supporten ges normalt på Kanelbullen eller i intilliggande rum och kostar 20 kr per halvtimme. Då träffar du någon som helt kan ägna sig åt ditt problem.

För att boka måndagssupport, kontakta någon av dessa personer per mejl eller telefon (gärna SMS) och berätta lite om vad saken gäller och ditt telefonnummer. Klicka här för att se vilka tider som är lediga.

Vi har även ett flertal stödpersoner som är speciellt kunniga inom vissa områden och som går att boka. Känner du någon av dem eller har speciella frågor kan du vända dig direkt till dem och komma överens om en tid.

Support på distans

Till dig som inte kan eller vill besöka vårt Internetcafé erbjuder vi fortfarande hjälp på distans.  Kontakta oss på support@snso.se för att få hjälp via telefon, Skype, Zoom, MS Snabbhjälp eller TeamViewer.

Varje tisdag träffas några av våra stödpersoner i ett Zoom-möte för att svara på frågor och hjälpa till med att lösa enklare problem. Mötet kallas Kanel Digital. Du är välkommen att delta och ställa dina frågor. Läs mer här.


Välkommen till

SeniorNet Södermalm

Den 8:e december öppnade vi Kanel Digital för alla seniorer. Läs mer här!


Vår verksamhet sker nu via Internet, pga Corona. Kanelbullen, vårt populära Internetcafé på Rosenlundsgatan 44A vill vi återuppta så snart det är möjligt. Nu är det tyvärr stängt.

Vår devis är “Seniorer lär seniorer IT” och det gör vi med kurser och dataträffar för våra medlemmar.

Alla seniorer som har frågor eller önskar särskild hjälp med felsökning eller undervisning kan få det via Kanel Digital  (Zoom-möten) eller genom tidsbokad support (som endast är för medlemmar).

Medlemmar som kan tänka sig att ge support, undervisa eller felsöka är mycket välkomna att höra av sig till info@snso.se. Det är en väldigt stimulerande, rolig och viktig uppgift!

Med våra ca 1000 medlemmar är vi en av de största klubbarna i SeniorNet Sweden.

SeniorNet Sweden

Vår hemsida har vissa delar som använder s.k. kakor/cookies. Vill du veta mer om det, så klicka här.

Besök SeniorNet Swedens IT-forum

Här kan du som är medlem logga in och ställa frågor till hela föreningens IT-kunniga medlemmar. Forumdörren

Våra samarbetspartners

SeniorNet Sweden

som är vår moderorganisation.


Södermalms stadsdelsförvaltning, som hjälper oss bland annat med vår lokal, IT-cafét Kanelbullen


som också driver Tanto Seniorlokus där Kanelbullen är belägen



som är vår samarbetspartner för våra studiecirklar, kurser och dataträffar.



som ser till att våra datorer är säkrade mot virus och annat elände



som håller oss uppdaterade i IT-samhället och erbjuder rabatterad prenumeration för SeniorNets medlemmar


som förser klubbens datorer med Microsoft-program till lågpris

Top