Efterlängtad nystart den 23:e augusti

Pandemin är inte över än, men tiden vår lokal Kanelbullen behövde hålla stängt är det!

Det är en Corona-anpassad lokal vi öppnar. Den är nystädad och möbleringen utglesad så att det ska gå bättre att hålla distans. Vi kan än så länge inte vara fler än 6 personer i den (vid kurser max 8) varav två stödpersoner (eller lärare).

När vi har IT-café med drop-in-besök kan det bli köbildning. Vi begränsar därför tiden man får vistas på IT-caféet till 1 timme och anvisar varje gäst en bestämd plats.

Till att börja med är IT-caféet öppet på måndagar och torsdagar kl 13-16.

Våra lärare och stödpersoner är fullt vaccinerade, och du som besöker oss behöver också vara det (eller också ha haft covid-19). Vid handgriplig hjälp kan det vara svårt att hålla tillräcklig distans, men det bör kunna gå bra med god vilja, munskydd och handsprit.

Klicka här för att läsa mer om vad vi gör för att skydda dig och oss.

Höstens digra kursprogram räknar vi med att kunna publicera här på hemsidan omkring den 26:e augusti. Det blir både fysiska kurser och distanskurser.

Vår bokningsbara supportverksamhet är redan igång, både digitalt och fysiskt. Klicka här för att läsa mer om den.

Videomötet Kanel Digital där några av våra stödpersoner på tisdagar kl 13-15 svarar på frågor och löser enklare IT-problem fortsätter vi med som en service till dig som inte kan komma till Kanelbullen själv.  Klicka här för att läsa mer om detta.

Välkommen till en spännande höst med SeniorNet Södermalm!

 

(Info från augusti månads ordförandebrev)

 


Välkommen till

SeniorNet Södermalm


Vi återgår nu, undan för undan, till normal verksamhet. Vi tar vår egen och våra besökares hälsa på största allvar, så precis som före pandemin kan det inte bli. Du behöver också hjälpa till. Läs mer om detta här!

Kanelbullens populära IT-café på Rosenlundsgatan 44A, öppnade vi den 23 augusti under så smittsäkra former som möjligt.

Vår devis är “Seniorer lär seniorer IT” och det gör vi med kurser och dataträffar för våra medlemmar.

Alla seniorer som har frågor eller önskar särskild hjälp med felsökning eller undervisning kan få det via Kanel Digital  (Zoom-möten) eller genom tidsbokad support (som endast är för medlemmar).

Medlemmar som kan tänka sig att ge support, undervisa eller felsöka är mycket välkomna att höra av sig till info@snso.se. Det är en väldigt stimulerande, rolig och viktig uppgift!

Med våra ca 900 medlemmar är vi en av de största lokala föreningarna i SeniorNet Sweden.

SeniorNet Sweden

Vår hemsida har vissa delar som använder s.k. kakor/cookies. Vill du veta mer om det, så klicka här.

Besök SeniorNet Swedens IT-forum

Här kan du som är medlem logga in och ställa frågor till hela föreningens IT-kunniga medlemmar. Forumdörren

Våra samarbetspartners

SeniorNet Sweden

som är vår riksorganisation.


Södermalms stadsdelsförvaltning, som hjälper oss bland annat med vår lokal Kanelbullen


som också driver Tanto Seniorlokus där Kanelbullen är belägen



som är vår samarbetspartner för våra studiecirklar, kurser och dataträffar.



som ser till att våra datorer är säkrade mot virus och annat elände



som håller oss uppdaterade i IT-samhället och erbjuder rabatterad prenumeration för SeniorNets medlemmar


som förser våra datorer med Microsoft-program till lågpris

Top