Vad man kan få hjälp med

Hjälp av stödpersoner

Alla seniorer är välkomna till Kanelbullen när det är öppet, även om de inte är medlemmar i SeniorNet. Läs mer om tider och priser här.

Behoven är ju så olika. En del av våra besökare klarar sig ganska bra själva. Andra kan behöva fråga om både ett och annat. Därför finns det alltid minst två stödpersoner ur klubben till hands beredda att hjälpa till så gott de hinner och kan. Men de kan ju olika mycket (eller olika lite) och den hjälp du får är så att säga ”på köpet” och det är förstås inte säkert att de kan hjälpa till med annat än grundkunskaper i hur man använder dator och internet.

Du kan försöka träffa en stödperson som är hemtam med de frågor du har. Här kan du klicka dig till en lista över vilka stödpersoner som har erfarenhet av olika program etc. Sedan kan du kanske återkomma när relevant stödperson finns på plats (se Schema för stödpersoner)

Teknisk support

måndagar har vi större möjlighet att ge support med lite krångligare saker (dock klarar vi förstås långtifrån allt). Då är vår måndagssupport igång, kl 9-12 inne på Kanelbullen och kl 13-16 i någon angränsande lokal. Då finns flera kunniga medlemmar på plats för att hjälpa till med problemen.

För att utnyttja måndagssupporten måste du vara medlem i SeniorNet. Vi tar ut en avgift på 20 kr per halvtimme, i vart fall då vi lyckas avhjälpa problemen. Och du bör boka tid i förväg. Bokning av support kan ske per telefon eller E-post, se nedan. Annars kan det bli väntetid.

  • Ring Pelle om det gäller support före lunch, telefon 0706 049 048
  • Ring Björn om det gäller support efter lunch, telefon 0767 000 112
  • Eller mejla till fixadatorn@snso.se
  • Berätta gärna ungefär vad du har för problem.

Dagsläget då det gäller bokade tider för måndagssupport ser du här.

 

 


Välkommen till

SeniorNet Södermalm

Med våra ca 1000 medlemmar är vi en av de största klubbarna i SeniorNet Sweden.

SeniorNet Sweden
Vår devis är “Äldre lär äldre IT” och det gör vi med kurser, tematräffar och dataträffar för våra medlemmar. Vi har också ett Internetcafé på Rosenlundsgatan 44A, Kanelbullen, öppet för alla seniorer som har vägarna förbi.

Vår hemsida har vissa delar som använder s.k. kakor/cookies. Vill du veta mer om det, så klicka här.

Logga in på något SeniorNet-forum …

... för att t.ex ställa eller besvara en fråga i Datorbiten. Eller för att bara läsa inlägg.

Våra samarbetspartners

SeniorNet Sweden

som är vår moderorganisation.


Södermalms stadsdelsförvaltning, som hjälper oss bland annat med vår lokal, IT-cafét Kanelbullen


som också driver Tanto Seniorlokus där Kanelbullen är belägen



som stöder oss i vår kursverksamhet.



som ser till att våra datorer är säkrade mot virus och annat elände



som håller oss uppdaterade i IT-samhället och erbjuder rabatterad prenumeration för SeniorNets medlemmar


som förser klubbens datorer med Microsoft-program till lågpris