När du behöver hjälp

Har man en dator, vare sig det är PC, surfplatta eller smartphone, så har man också problem ibland.
Tekniken krånglar, program är svårbegripliga eller frågor och erbjudanden som verkar underliga dyker upp på skärmen. 

Vi vill gärna hjälpa dig.  

Boka hjälp

Om du vill vara säker på att få hjälp av någon som kan ägna sig åt ditt problem så bör du boka tid i förväg. För att få göra det behöver du vara medlem, och bokat stöd kostar 20:- i halvtimmen. 

Bokning sker per telefon eller E-post. Vi ger bokad support på fasta tider måndagar och torsdagar och du kan boka tid så här

·       För besök måndagar kl. 09-12 ring  Pelle Carlson 0706 049 048

·       För besök måndagar kl. 13-16 ring Björn Annell 0767 000 112

·       För besök torsdagar kl 13-16 ring Christian Ewerlöf 070 207 75 30

·       Vill du hellre boka tid per E-post så är adressen fixadatorn@snso.se. Ange vad du har problem med.

Vill du se vilka tider som redan är inbokade, klicka här. I bokningsschemat anger vi normalt dina initialer så att du kan se att du är inbokad. Om du inte vill ha dem angivna så tala om det vid bokningen.

Du kan också boka hjälp på andra tider direkt med en del av våra stödpersoner. Klicka här för att hitta info om vilka som kan kontaktas (Sidan du  kommer är främst avsedd för internt bruk. Ser den krånglig ut? Här finns en guide.)

Drop-in-hjälp

Det går ofta också att få hjälp vid  ett drop-in-besök när vårt Internetcafé Kanelbullen är öppet. De stödpersoner som finns där just då kanske både klarar av och hinner med ditt problem, kanske inte. Här kan du klicka dig till en lista över vilka stödpersoner som har erfarenhet av olika program etc. Sedan kan du kanske komma till oss när relevant stödperson finns på plats (se Kanelbullens stödschema).

Drop-in-hjälp är gratis för våra medlemmar. Övriga får betala 15:- i halvtimmen. 

 


Välkommen till

SeniorNet Södermalm

Kanelbullen, vårt Internetcafé, finns på Rosenlundsgatan 44A, dit alla seniorer är välkomna. Klicka här för våra öppettider.

Vår devis är “Seniorer lär seniorer IT” och det gör vi med kurser, tematräffar och dataträffar för våra medlemmar.

Medlemmar som önskar särskild hjälp med felsökning eller undervisning kan boka stöd på våra fasta supporttider eller på annan tid efter överenskommelse.

Med våra ca 1000 medlemmar är vi en av de största klubbarna i SeniorNet Sweden.

SeniorNet Sweden

Vår hemsida har vissa delar som använder s.k. kakor/cookies. Vill du veta mer om det, så klicka här.

Logga in på något SeniorNet-forum …

... för att t.ex ställa eller besvara en fråga i Datorbiten. Eller för att bara läsa inlägg.

Våra samarbetspartners

SeniorNet Sweden

som är vår moderorganisation.


Södermalms stadsdelsförvaltning, som hjälper oss bland annat med vår lokal, IT-cafét Kanelbullen


som också driver Tanto Seniorlokus där Kanelbullen är belägen



som stöder oss i vår kursverksamhet.



som ser till att våra datorer är säkrade mot virus och annat elände



som håller oss uppdaterade i IT-samhället och erbjuder rabatterad prenumeration för SeniorNets medlemmar


som förser klubbens datorer med Microsoft-program till lågpris