När du behöver hjälp

Har man en dator, vare sig det är PC, surfplatta eller smartphone, så har man också problem ibland.
Tekniken krånglar, program är svårbegripliga eller frågor och erbjudanden som verkar underliga dyker upp på skärmen. 

Vi vill gärna hjälpa dig.  

Boka stöd

Om du vill vara säker på att få hjälp av någon som kan ägna sig åt ditt problem så bör du boka tid i förväg. För att få göra det behöver du vara medlem, och bokat stöd kostar 20:- i halvtimmen. 

Klicka här  för info om hur du bokar tid med en stödperson. (Ser sidan du  kommer till krånglig ut? Här finns en guide.)
Du kan boka tid på våra fasta tider måndagar o torsdagar. Eller komma överens med någon bokningsbar stödperson om annan tid. Bokning sker per telefon eller mejl.

Vill du se vilka fasta tider som redan är inbokade, klicka här. 

Drop-in

Det går också att vädra sina bekymmer vid  ett drop-in-besök när vårt Internetcafé Kanelbullen är öppet. De stödpersoner som finns där just då kanske både klarar av och hinner med ditt problem, kanske inte. Här kan du klicka dig till en lista över vilka stödpersoner som har erfarenhet av olika program etc. Sedan kan du kanske komma till oss när relevant stödperson finns på plats (se Kanelbullens stödschema).

Drop-in-stöd är gratis för våra medlemmar. Övriga får betala 15:- i halvtimmen. 

 


Välkommen till

SeniorNet Södermalm

Med våra ca 1000 medlemmar är vi en av de största klubbarna i SeniorNet Sweden.

SeniorNet Sweden
Vår devis är “Seniorer lär seniorer IT” och det gör vi med kurser, tematräffar och dataträffar för våra medlemmar. Vi har också ett Internetcafé på Rosenlundsgatan 44A, Kanelbullen, öppet för alla seniorer som har vägarna förbi.

Vår hemsida har vissa delar som använder s.k. kakor/cookies. Vill du veta mer om det, så klicka här.

Logga in på något SeniorNet-forum …

... för att t.ex ställa eller besvara en fråga i Datorbiten. Eller för att bara läsa inlägg.

Våra samarbetspartners

SeniorNet Sweden

som är vår moderorganisation.


Södermalms stadsdelsförvaltning, som hjälper oss bland annat med vår lokal, IT-cafét Kanelbullen


som också driver Tanto Seniorlokus där Kanelbullen är belägen



som stöder oss i vår kursverksamhet.



som ser till att våra datorer är säkrade mot virus och annat elände



som håller oss uppdaterade i IT-samhället och erbjuder rabatterad prenumeration för SeniorNets medlemmar


som förser klubbens datorer med Microsoft-program till lågpris