För stödpersoner

De som hjälper till på Kanelbullen kallar vi för stödpersoner. Den här avdelningen innehåller information som främst riktar sig till dessa stödpersoner. Men vi låter sidorna vara tillgängliga för alla, eftersom en hel del av innehållet kan vara av intresse (och till stöd) även för våra besökare.

Följ länkarna nedan för att komma till stödinformationens olika delar:

 

Nytt om Kanelbullen >>>

– förändringar som är viktiga att känna till vad gäller utrustning och rutiner mm. Sänds oftast även via mejl.

Manual >>>

– anvisningar om vad stödpersonerna ska göra, men också om våra program och datorer och hur man gör olika saker.

Stödpersoner>>>

– en lista över Kanelbullens funktionärer (Se utskick från Bo Zetterberg)

Vem kan man fråga? >>>

– en lista som talar om vilka stödpersoner som själva nyttjar olika program och prylar (och som därför kanske kan vara bra att vända sig till om man har frågor – i Schemat kan man se när respektive person är i tjänst).

Vanliga frågor (FAQ) >>>

– Frequently Asked Questions, dvs vanliga frågor och våra försök att besvara dem.

Schema >>>

– visar vilka stödpersoner som tjänstgör olika dagar (sena ändringar kan ibland inte vara införda).

Bull-logg >>>

– en sida där stödpersonerna kan skriva in saker som händer på Kanelbullen, om något krånglar etc.

@-bokning >>>

– visar när lokalen Kanelbullen är upptagen av olika aktiviteter.

Supportbokning >>>

– visar vilka som beställt tid för hjälp med sina datorer, läs mer under avd. Support.


Välkommen till

SeniorNet Södermalm

Med våra ca 1000 medlemmar är vi en av de största klubbarna i SeniorNet Sweden.

SeniorNet Sweden
Vår devis är “Äldre lär äldre IT” och det gör vi med kurser, tematräffar och dataträffar för våra medlemmar. Vi har också ett Internetcafé på Rosenlundsgatan 44A, Kanelbullen, öppet för alla seniorer som har vägarna förbi.

Vår hemsida har vissa delar som använder s.k. kakor/cookies. Vill du veta mer om det, så klicka här.

Logga in på något SeniorNet-forum …

... för att t.ex ställa eller besvara en fråga i Datorbiten. Eller för att bara läsa inlägg.

Våra samarbetspartners

SeniorNet Sweden

som är vår moderorganisation.


Södermalms stadsdelsförvaltning, som hjälper oss bland annat med vår lokal, IT-cafét Kanelbullen


som också driver Tanto Seniorlokus där Kanelbullen är belägen



som stöder oss i vår kursverksamhet.



som ser till att våra datorer är säkrade mot virus och annat elände



som håller oss uppdaterade i IT-samhället och erbjuder rabatterad prenumeration för SeniorNets medlemmar


som förser klubbens datorer med Microsoft-program till lågpris